20 Şubat 2019 Çarşamba

Yeni Usul Dolandırıcılık ; Kitap Yayınevleri

Her geçen gün bir yenisi eklenen dolandırıclıkta başımdan geçen bir olayı sizinle de paylaşmak istedim.
DİKKAT MAĞDUR OLMAYIN!


Bu yazıyı okuyorsanız eğer  büyük ihtimalle dolandırıldınız, buraya konu hakkında araştırma yapmaya geldiniz  ve doğru yerdesiniz nasıl başa çıkabileceğinizi adım adım  sizlere anlatacağım.

Öncelikle beni dolandıran kurum Sespa Yayınevi'ydi. Bunun gibi daha bir sürü yayınevleri de var arkadaşlar.Bu yayınevleri bir şekilde sizin iletişim bilgilerinizi öğreniyor ve sizlerle iletişim kurup telefondan randevu alıp görüşmek istiyorlar, eğer kabul ederseniz vay halinize :)
Büyük ihtimalle kitaptır ne zarar gelebilir ki diye düşünüp kabul edenler olmuştur benim gibi.

Kabul ettikten sonra,
Randevu için ertesi gün çalıştığım kuruma geldiler ve bana katalogdan kitaplar ve eğitim setlerini tanıttılar. Hiçbirini beğenmediğimi dile getirdim ve istemediğimi söyledim. Lakin o kadar güzel ikna kabiliyetleri vardı ki yaklaşık iki saatlik sohbetin ardından ben kitapları satın almaya razı oldum. İstemediğim takdirde iade edebileceğimi 15 günlük cayma sürem olduğunu belirttiklerinde gelen rahatlama hissiyle otokopili sözleşmeyi imzaladım. 

Sancılı süreç burdan sonra başladı tabi...
Gitmeleri ardından kitapları biraz inceledim hepsi korsan saçma sapan kitaplardı. Ertesi gün iletişime geçtim  ve beğenmediğimi,gelip almalarını belirttim.Beni sürekli olarak geçiştirdiler yarın,yarın,yarın derken benim de sabrım tükendi amaçları o 15 günlük cayma süresini doldurmaktı.Bu süre zarfında sizleri pes ettirmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Bende verip kurtulayım artık kafasındaydım ama son konuşmada bana edilen hakaretlerden dolayı tüm fikirlerim değişti.

Aramayı bırakın !
Ne demişler söz uçar yazı kalır, direkt olarak caydığınıza dair bir yazı yazıp iadeli taahhüt olarak taraflarına gönderin.Gönderildiğine dair size bir belge gelecek lütfen onu kaybetmeyin çünkü elinizde olan tek belgeniz o olcak bu aşamada. 

Bir kaç ay rahat nefes alabilirsiniz ama ne yazık ki henüz kurtulamadınız. Size avukat tarafından bir zarf gelecek  amaç göz korkutmaktır. Korkmayın ve korkutan taraf siz olun.
Sizin elinizde kapı gibi belgeleriniz var zaten. 
Bu aşamada belgelerinizi ve kitaplarınız alın ve iş yerlerine gidin. Ben direkt gitmemiştim arkadaşlar araya polis sokmuştum , eğer tanıdığınız varsa sizde devreye sokun derim, hem gözleri korkuyor hem de size karşı olan üslupları bile değişiyor.  Gittiğinizde ise lütfen sözleşmenin diğer nüshasını alın eğer sözleşmeyi vermemeye direnirlerse sözleşme üzerine feshedilmiştir yazdırın ve taraflarından borcunuz kalmadığına dair bir kaşeli belge (ibraname) isteyin.

 Ne yazık ki bazı şeyler yaşanmadan bilinmiyor bu sayede iyi veya kötü bir tecrübe edinmiş olduk.

Hadi geçmiş olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nazlı Ilıcak'a Dair

   Nazlı Ilıcak 1944 yılında, Ankara’da siyasetçi Muammer Çavuşoğlu ve İhsan hanımın kızı olarak dünyaya geldi.Eğitim hayatına TED Ankara ...